Godine 1774. godine talijanski putopisac Alberto Fortis je u svom putovanju kroz Dalmaciju, između ostalog, zapisao i ovu baladu koja je prevedena na brojne evropske jezike. Tako su Bosna i Bošnjaci dobili jednu evropsku promociju svoje kulture i baštine.
Po uputama Ministarstva obrazovanja TK-a to je i bio povod da se u školi obilježi 250 godina od prvog zapisivanja, a onda i objavljivanja Hasanaginice.
Za organizaciju i pripremu priredbe bile su predviđene različite aktivnosti koje su vodili, u saradnji sa drugim uposlenicima, nastavnici bosanskog jezika i književnosti.
Osnovni cilj i zadatak koji su postavili nastavnici bio je promocija bošnjačke kulture i tradicije, te poučavanje učenika vrijednostima i značaju Hasanaginice i njenom uticaju na sveopću kulturu Bošnjaka. Također, važno je bilo da učenici razumiju i shvate da se dijalogom i uvažavanjem drugoga može doći do svih rješenja koja pogađaju savremeno društvo.
Stoga je bilo važno da učenici, osim same priredbe, prođu kroz izradu dokumentarnog filma koji govori o baladi Hasanaginici, ali i da dođu do nekih spoznaja koje će im pomoći da bolje razumiju okolnosti i vrijeme nastanka ove balade. Posebno, akcenat je stavljen na patrijarhalne odnose u porodici i ulogi žene u istoj. Učenici su mogli da prepoznaju i vrijednosti takvog načina života za koji se i danas misli da je zaostao, prevaziđen i zamijenjen pomodarstvom i savremenim načinom života koji ne nudi najbolja rješenja za porodične probleme.
Film su radili učenici I-3 sa nastavnicima, a velika pažnja je posvećena i istraživačkom radu učenika koji su posredstvom čitanja književne kritike istražili i druge aspekte ove balade (pitanje stida glavne junakinje; uloga svekrve u porodici; pitanje nedostatka ljubavi kod glavnih protagonista balade itd.).
Veoma bitan aspekt u pripremanjanju priredbe bilo je vrijeme i mjesto nastanka balade, što je učenicima dalo potpuniju sliku Bosanskog ejaleta, sliku života, običaja i tradicije Bošnjaka. Time je ostvarena korelacija sa drugim predmetima i nastavnicima.
Pripremanje i uređenje prostora za priredbu biloje povjereno učenicima koji su nastojali da što vjernije ukrase hol škole sa motivima iz balade Hasanaginica.
Panoe i ostale rekvizite obezbijedili su učenici i nastavnici.
Tokom obilježavanja ove godišnjice pikazan je dokumentarni film, pročitan je izvod iz književne kritike na temu balade Hasanaginice, a u drugom dijelu programa nastavnici su vodili dijalog sa učenicima o baladi i porukama koje se iz nje mogu izvući.
Učesnici programa su bili učenici JU MSŠ Kalesija te nastavnici škole.