GIMNAZIJA - OPĆI SMJER

Slika
Predmeti koji se ovdje uče predstavljaju uravnotežen izbor kako prirodnih, tako i društvenih nauka. Časovi su raspodijeljeni tako da učenici uče podjednako dovoljno matematike, maternji jezik, strane jezike, biologiju, muzičko, fiziku, historiju itd. Ovakve gimnazije su idealne za đake koji su podjednako dobri iz društvenih i prirodnih predmeta pa ne žele da se opredijele za smijer koji preovlađuje jednim ili drugim.

Nakon završetka školovanja učenici imaju dobru osnovu za nastavak studija bilo kojih fakulteta. Ako su pojedinci shvatili da im je tokom školovanja u gimnaziji opšteg smjera bolje išla na primer hemija, imaće shodno tome veće šanse da svoje studije nastave na hemijskom fakultetu.

MEDICINSKA SESTRA - TEHNIČAR

Slika

Zanimanje medicinske sestre – tehničara obuhvata najšire obrazovanje, pa je medicinskim sestrama omogućeno da rade na skoro svim odjeljenjima i mjestima u oblasti zdravstvene i socijalne zaštite.

Učenik se nakon završenog školovanja i položenog završnog ispita može zaposliti u bolnicama, domovima zdravlja, staračkim domovima, dječjim jaslicama, dispanzerima, ustanovama kućne njege, patronažnim službama.

Obrazovanje medicinske sestre – tehničara u području zdravstva u sistemu srednjoškolskog obrazovanja utvrđeno je zakonom, a ima za cilj da učenici usvoje znanja i vještine za rad na području zdravstvene njege, prvenstveno u zdravstvu.
Program obrazovanja medicinske sestre – tehničara je usmjeren na sticanje kvalitetnog općeg obrazovanja, prije svega u prirodno-znanstvenom i jezičnom području, što će omogućiti razumijevanje stručnih sadržaja i nastavak obrazovanja. Učenici tokom obrazovanja razvijaju intelektualne sposobnosti i stiču osjećaj odgovornih i obzirnih osoba.

MAŠINSKI TEHNIČAR ZA KOMPJUTERSKO PROJEKTOVANJE

Slika

U toku četverogodišnjeg obrazovanja u okviru ovog smjera učenik se osposobi da:

• Zajedno sa inžinjerima mašinstva, konstruišu sklopove mašina, mašinskih postrojenja, mašinske opreme, razrađuju tehnološke  postupke za proizvodnju mašinskih proizvoda i kontroliraju proizvodnju mašinskih proizvoda;
• Skiciraju i proračunavaju različite elemente mašina (npr. elemente za spajanje i rastavljanje, osovine, ležajeve, opruge, zupčanike, itd)
• Za sve proračune, skiciranja pa i simuliranja rada mašine, učenik se koristi računarom i primjerenim prograskim paketima;
• Mašinski tehničar za kompjutersko konstruisanje osposobljen je za rad s numerički upravljanim alatnim mašinama, kojima upravlja računarskim programom. Pri tome se koristi gotovim programima ili program izrađuje sam.

MAŠINSKI TEHNIČAR OPERATOR ZA CNC MAŠINE

Slika

Današnju savremenu proizvodnju nemoguće je zamisliti bez primjene numerički upravljanih (NC) i kompjuterski upravljanih (CNC) alatnih mašina, te kadrova koji su osposobljeni za rad na takvim mašinama.

Pohađajući program MAŠINSKI TEHNIČAR ZA KOMPJUTERSKO UPRAVLJANJE MAŠINAMA (CNC TEHNIČAR) učenici se osposobljavaju za:

  • izbor odgovarajućih materijala i projektovanje tehnološkog procesa,
  • samostalnu izradu programa kontrolnim softverom za zadane predmete, odnosno programiranje CNC mašina,
  • pripremanje i odrzavanje mašina i alata,
  • izradu predmeta na mašinama,
  • obavljanje složenih poslova mjerenja i kontrole,
  • primjenu računara pri obavljanju tih poslova, itd.

VETERINARSKI TEHNIČAR

Slika

Cilj stručnog obrazovanja za obrazovni profil VETERINARSKI TEHNIČAR je osposobljavanje učenika za asistiranje veterinaru pri tretmanu i zdravstvenoj zaštiti životinja na terenu i u veterinarskoj ambulanti.

Neophodnost stalnog prilagođavanja promenljivim zahtjevima tržišta rada, potrebe kontinuiranog obrazovanja, stručnog usavršavanja, razvoj karijere, unapređivanje zapošljivosti, usmerava da učenici budu osposobljavani za:

– primenu teorijskih znanja u praktičnom kontekstu;

– efikasan rad u timu i grupnim situacijama;

– preuzimanje odgovornosti za vlastito kontinuirano učenje i napredovanje u poslu i karijeri;

– blagovremeno reagovanje na promene u radnoj sredini;

– prepoznavanje poslovnih mogućnosti u radnoj sredini i širem socijalnom okruženju;

– primenu sigurnosnih i zdravstvenih mjera u procesu rada;

– primjenu mjera zaštite životne sredine u procesu rada;

– upotrebu informatičke tehnologije u prikupljanju, organizovanju i korišćenju informacija u radu i svakodnevnom životu.

EKONOMSKI TEHNIČAR - SMJER POSLOVNA INFORMATIKA

Slika

Trajanje školovanja je 4 godine i po položenoj maturi, stiče se zvanje – Ekonomski tehničar. Učenici se osposobljavaju za rad u raznim kompanijama, bankama, vladinim organizacijama, osiguravajućim društvima, investicionim fondovima, mogu i da osnivaju sopstvena preduzeća itd. Cilj nastavnog plana i programa je da učenici steknu sposobnosti vezane za ekonomiju, organizaciju i menadžment preduzeća, savremenu poslovnu korespondenciju, poslovnu informatiku itd. U toku školovanja, izučavaju se predmeti usko povezani sa strukom, dva strana jezika, kao i opšti predmeti.

Praksa se obavlja u u državnim ustanovama i privatnim firmama gdje se učenici upoznaju sa obavljanjem ekonomskih poslova, prikupljanjem i analiziranjem podataka, praćenjem ekonomskih trendova, ekonomskom propagandom, itd.

Učenici sa diplomom ekonomskog tehničara su osposobljeni da obavljaju sve vrste knjigovodstvenih, komercijalnih, računovodstvenih i blagajničkih poslova. Pored toga, sposobni su da vode poslovnu komunikaciju, sastavljaju godišnje izveštaje, itd. Odlikuje ih savjesnost i odgovornost u obavljanju poslova, spremnost na timski rad, tačnost, ažurnost, sistematičnost i dobre komunikacijske sposobnosti.

AUTOMEHANIČAR

Slika
Mehaničari popravljaju razne mašine, te nadziru njihov rad ili rad njihovih dijelova, npr. dizelskih motora, elektromotora, hidrauličkih i pneumatskih prenosnih i kočnih sistema. Njihov zadatak je da detaljno pregledaju mašinu ili neki njen uređaj i ustanove radi li sigurno i pouzdano.

Pri tome se služe savremenim računarskim aparatima za ispitivanje rada mašina. Mehaničari rade po pravilu u zatvorenim prostorijama servisnih radionica. Mehaničari trebaju lako rješavati tehničke probleme i dobro razumjeti prostorne odnose.

INSTALATER CENTRALNOG GRIJANJA

Slika
Instalateri centralnog grijanja montiraju centralno grijanje sljedeći nacrte i ostale specifikacije. Toplotni uređaji centralnog grijanja uglavnom se sastoje od grijnih tijela i kotlova za zagrijavanje zraka, raznih mehaničkih aparata i pumpi koje tjeraju topli fluid da pod pritiskom putuje cijevima, metalnih cijevi kroz koje prolazi topli zrak, te sigurnosnih dijelova.

Kada je topli fluid doveden u prostoriju, zagrijavanje prostorije odvija se na temelju razlike u temperaturi između radijatora i okolnog prostora. Prije instaliranja sistema instalater centralnog grijanja reže cijevi na željenu dužinu, savija ih i spaja, izrađuje prirubnice, držače i oslonce.

Nakon montiranja ispituje rad cjelokupnog toplotnog sistema. Povremeno rade rutinske provjere i popravke, kako bi održali kvalitetno funkcionisanje grijanja.

ZAVARIVAČ

Slika
Ovo je zanimanje, koje nakon dobijanja atesta (potvrde o stručnosti), ima veliki potencijal za brzo zapošljavanje. Varioci se dijele na dvije grupe: elektro i gasni varioci i u skladu sa tom podjelom u stanju su da koriste aparate za jedan, ili oba procesa varenja.

Svaki zavarivač mora da prođe posebnu obuku prije nego što počne sa radom. Prilikom rada, neophodno je koristiti zaštitnu opremu. Poželjno je da bude fizički spreman, izdržljiv i koncentrisan na rad.

TRGOVAC

Slika
Bavi se plasiranjem proizvoda na odgovarajućem tržištu, uspostvlja kontakte sa potencijalnim mušterijama i prezentuje proizvod u najboljem svjetlu i povoljnim uslovima za kupoprodaju. Vještine koje su neophodne kod ovog zanata jesu elokventnost, a pored toga i pozitivne karakterne osobine, ljubaznost, iskrenost i ostali fini maniri. Prodavac razdužuje i zadužuje robu i sortira je prilikom preuzimanja. 

Školovanje za ovo zanimanje traje 3 godine.

FRIZER - VLASULJAR

Slika
Frizeri šišaju kosu, oblikuju frizuru, manikiraju nokte, uređuju trepavice i obrve, a muškarcima briju i šišaju bradu i brkove. Zajedno s kozmetičarima, šminkerima i modnim dizajnerima, oni vode računa o našem izgledu.
Da bi frizeri zadovoljili stranke, važno je da se precizno i jasno dogovore o frizuri koju stranka želi. Kako bi se što bolje sporazumjeli, često se služe frizerskim modnim revijama i časopisima. Dogovoru moraju posvetiti punu pozornost, jer ukoliko u tome pogriješe, cijelu frizuru mogu napraviti pogrešno. Tek potom počinju tretirati kosu.
0 0
© 2024 msskalesija.skolatk.edu.ba. Napravljeno sa mojWeb 2.10.5 | LEFTOR